maandag 28 maart 2011

Waitangi - Bay of Islands

Lisette moest al om 8 uur beginnen dus we zaten al om 7 uur aan het ontbijt. Daarna splitsten onze wegen. Ik ging op weg naar Bay of Islands, 200 km ten noorden van Auckland. Een baai waar Captain James Cook aan land kwam en de eerste contacten met de Maori ontstonden. Hier is ook het verdrag ondertekend in 1840 tussen de Engelsen en tientallen Maori stammen waardoor Nieuw Zeeland als nieuw land ontstond. Hier weer veel Maori cultuur te zien dus. Waaronder de grootste Maori oorlogsboot (Whaka) waarin 150 strijders konden worden vervoerd. Ook een traditioneel Maori ontmoetingshuis, en het huis van de Engelse regent die het verdrag van Waitangi tot stand heeft gebracht (saaaaaaai! zullen Silke en Nikki wel weer zeggen.....). Ook weer een optreden van Maori bijgewoond met o.a. een "Haka", dat is een strijdlied van de Maori mannen. In eerste instantie was ik de enige dus ik heb toen maar gewacht op het volgende optreden, want om nou die mensen alleen voor mij op te laten treden was wat veel van het goede leek me. Het strand is hier mooi met blauw/groen water en veel eilandjes voor de kust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten